Monday, August 3, 2009

INCORUPTIBILII (The Untouchables)

Reforma in justitie si salariile magistratilor

Astazi am vizitat o instanta. Vantul batea cu putere prin cladire. Am aflat motivele imediat:
-Perioada de vacanta judecatoreasca, program redus 09.00-14.00 2 zile/saptamana;
-Protestul magistratilor si al grefierilor. Din cele 5 ore, programul este redus la 1 ora! (12.00-13.00).

Mi-am amintit de un film foarte intuitiv: The Untouchables , in traducere libera: INCORUPTIBILII. O brigada speciala de oameni ce nu pot fi "atinsi". Cu tot ce trebuie: salarii mari, protectie la cerere, inarmati pana in dinti si un dezvoltat sentiment de justitie dreapta. Am incercat sa ii compar pe acesti oameni cu judecatorii din Romania. M-a pufnit plansul si rasul in acelasi timp.
Judecatorii de aici au un salariu cuprins intre 1000 - 3000 euro. Este un salariu bunicel in comparatie cu al altor bugetari, dar mult prea mic pentru ce se pretinde de la acesti oameni.

Sa fim seriosi: La acest salariu de nimic (vor sa il mai reduca pe fondul crizei, de aici si protestul magistratilor ), ne asteptam sa avem parte de o judecata corecta, impartiala si fara ca magistratul sa fie influentat de vre-o atentie externa.

Personal, as acorda un salariu de 10 ori mai mare acestor oameni, insa as introduce raspunderea magistratului, care ar fi pe masura salariului: Cine greseste, plateste, dar din propriul buzunar, nu din cel al statului!

No comments:

Post a Comment